דף הבית >> מאגר הידע >> מידע מפורט

מידע מפורט - הבלוג

הפוסט הזה נכתב עבורכם, אלה הרוצים ללמוד שיטה בדוקה ומתקדמת לניהול עסק. בין אם מדובר בעסק קיים שלכם או עסק שאתם עומדים להקים, אם אתם רוצים להתקדם לעמדת ניהול כשכירים בעסק קטן או בינוני, או אפילו אם אתם כבר מנוסים בניהול ומחפשים טכניקה חדשה ומוצלחת יותר.

להמשך קריאה לחץ כאן...

file8, file, list, paper, page, document
file8, file, list, paper, page, document
file8, file, list, paper, page, document
file8, file, list, paper, page, document
file8, file, list, paper, page, document
file8, file, list, paper, page, document

אחד השלבים הראשונים בהקמה והטמעה של מערכת ניהול איכותית על פי תקן הניהול ISO 9001 הוא הבנת  הארגון. בבקשה להבין את הארגון מקופלות 4 שאלות, שלאחת מהן נתייחס בשורות הבאות.

השאלות שיש להתייחס אליהן מפורטות בסעיף 4 לתקן (ISO 9001 מהדורה 2015, כמובן) והן כוללות גם את הבנת ההקשר הארגוני, הגדרת תחום מערכת ניהול האיכות והגדרת תהליכי מערכת הניהול - נושאים שבהם נדון בפוסטים הבאים. בפוסט זה, נתרכז בהבנת הסביבה בה פועל הארגון ובצרכים ובציפיות של בעלי הזיקה לארגון כלשון התקן.

להמשך קריאה לחץ כאן...

לניהול חברה בהתאם לתקן ניהולי יש יתרונות רבים. השימוש בטכניקות מוכחות שנוסו על ידי ארגונים רבים ומגוונים לאורך זמן והשיגו תוצאות, מבטיח הצלחה למיישמים אותם כראוי. אולם, בנוסף לכך לניהול לפי התקן יש תועלת נוספת בהיבט התדמיתי.

ארגונים שרוצים להצהיר כלפי חוץ ולהוכיח ללקוחותיהם, ללקוחות פוטנציאליים ולבעלי זיקה אחרים המתעניינים בהם כי הם מנוהלים באופן נכון וטוב וכי הם שואפים לספק ללקוחותיהם באופן עקבי ולאורך זמן מוצרים או שרותים העונים לדרישות ועומדים בחוקים ותקנות וכי הם חותרים להשגת שביעות רצון גבוהה מצד לקוחותיהם, יכולים להשתמש במנגנון ההתעדה תחת אקרדיטציה שהתקן מספק.

להמשך קריאה לחץ כאן...

בדף זה מתווספים מידי פעם מאמרים קצרים (פוסטים) בנושאים הקשורים למערכות ניהול ולתהליכי הטמעה והתעדה לתקני ISO. אם ברצונך לקבל עדכון על מאמרים חדשים ישירות לתיבת הדוא"ל שלך אתה מוזמן ללחוץ כאן ולהצטרף לרשימת התפוצה.

אחד העקרונות הבסיסיים, מתוך 7 העקרונות עליהם נשענת הגישה הניהולית לאיכות על פי תקן ניהול האיכות ISO 9001 היא הגישה התהליכית. עקרון זה, במשולב עם עקרון הגישה המערכתית מאפשר ניהול יעיל ואפקטיבי וביחד הם תורמים להצלחת הארגון בהשגת מטרותיו.

על פי הגישה התהליכית תוצאה מבוקשת ניתנת להשגה באופן יעיל יותר כאשר פעולות ומשאבים מנוהלים כתהליך.

הגישה המערכתית מדגישה את החשיבות של זיהוי קשרי גומלין בין תהליכים וניהול הארגון כמערכת שהיא רשת של תהליכים הפועלים בהרמוניה להשגת מטרות הארגון.

להמשך קריאה לחץ כאן...

 

חברות וארגונים עובדים בדרך כלל עם ספקים שנבחרו על סמך יכולתם לעמוד בדרישות האיכות ובדרישות טכניות של הארגון, על בסיס הערכה כללית מקצועית ראשונית ובעיקר - על בסיס ניסיון העבודה המשותף המצטבר.
בשלב מסוים, לעיתים כחלק מהקמת מערכת ניהול איכות מאורגנת בהתאם לתקני ניהול, מוצע לשקול הקמת מערכת מושכלת ומוסדרת לבחינת ספקים והסמכתם. מערכת כזו, מאפשרת לעבוד עם ספקים חדשים לאחר שנבחנו והוכיחו את יכולתם באופן ראשוני מחד, ומאידך לעקוב בצורה שוטפת אחרי ביצועי כל הספקים, חדשים  כוותיקים. בנוסף, התייחסות אחידה לכל הספקים על פי מדדים ידועים לא תפגע - ואף תשפר -  את יחסי האמון המיוחדים שנבנו עם הספקים במהלך שנות עבודה משותפות.

להמשך קריאה לחץ כאן...

דוא"ל
info@lms.co.il
לשליחת פניה לחץ כאן
pencil5, pencil, write, edit, blog, note

נייד
052-2780200